Slovenskom sa šíri podvod s pamätnými mincami. Podvodníci hrozia aj exekútorom
Slovenskom sa šíri podvod s pamätnými mincami. Podvodníci hrozia aj exekútorom
- Spoločnosť Directmarketing rozposiela pamätné mince.
- Na strane prijímateľa ale stojí zákon o ochrane spotrebiteľov.
- Podľa neho adresát nie je povinný uhradiť požadovanú cenu ani iné náklady.
Pozor na nekalé praktiky. Zdroj: shutterstock.com/ABARONS/New Africa
V dnešnej dobe je mnoho pamätných vecí. Jedným z najväčších takýchto biznisov sú práve mince, ktoré ponúkajú rôzne spoločnosti. Tou najznámejšou je Directmarketing. Práve tu údajne dochádza k nie úplne čistým praktikám. O téme informoval denník SME.
To je prípad aj jedného občana, ktorému prišla do schránky pamätná minca s podobizňou politika Alexandra Dubčeka. Jej nominálna hodnota je 2 eurá, avšak treba za ňu zaplatiť 7,95 eura, a to do pätnástich dní.
Avšak, je tu možnosť neponechania si tejto mince s tým, že do 14 dní ju môžete poslať späť, ale už na vlastné náklady, pričom adresa sa nachádza v Banskej Bystrici. Takúto skúsenosť má mnoho Slovákov.
Tu to však ide ešte ďalej, pretože spoločnosť Directmarketing následne pošle ďalší list, v ktorom je napísané, že klient musí zaplatiť zmluvnú pokutu, dokonca je tu spomenuté aj vymáhanie pohľadávok formou exekúcie.
Toto sú prakticky tzv. „šmejdov”, ktorí sa zameriavajú najmä na seniorov.
Netreba sa nechať zastrašiť
Právnik radí, že v žiadnom prípad nemáte prevziať obálku, pokiaľ nepoznáte odosielateľa. Pokiaľ ju ale aj prevezmete, na vašej strane stojí zákon o ochrane spotrebiteľov platný od júla tohto roka. V ňom je celá vec jasne definovaná.
Spotrebiteľ nie je povinný vrátiť ani uschovať produkt, ktorý mu obchodník dodal alebo poskytol bez objednávky. Pôjde totiž o nevyžiadané plnenie.
To v jednoduchosti znamená, že adresát nie je povinný uhradiť požadovanú cenu ani iné náklady. Taktiež sa netreba nechať zastrašiť rečami o exekútoroch. Na výzvy nereagujte alebo odpovedzte s vysvetlením, že išlo o nevyžiadané plnenie.
Aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) už má svoje skúsenosti so spoločnosťami DirectMarketing OU a DirectMarketing SK. Tie ako sídlo uvádzajú adresu Partizánska cesta 94 v Banskej Bystrici. Pri kontrolách SOI zistila, že sa tam sídlo spoločnosti nenachádza.
Pretože obchodník nespolupracuje s orgánom dohľadu, nereaguje na zaslané výzvy, boli pripravené podklady na začatie správneho konania o uložení poriadkovej pokuty za marenie výkonu kontroly.
Spoločnosti pritom nie sú zapísané v slovenskom obchodnom registri, ale sú z Estónska. Okrem toho pôsobia aj v Slovinsku a Chorvátsku. Hlavným predajným nástrojom je telemarketing. Predávajú tak doplnky výživy, kozmetické masky, medaily a pamätné mince.
Zdroj: https://kryptomagazin.sk/slovenskom-sa-siri-podvod-s-pamatnymi-mincami-podvodnici-hrozia-aj-exekutorom/?utm_source=upday&utm_medium=referral